Tuesday, May 31, 2011

BUTA MATA, CINTA ATAU HATI..??

Assalamualaikum....                                     

Untuk Sahabatku....

DAMM!!!!...Furhhhhhh!!!...
huk..huk..huk...Terkejut nyaris bersembur air yg aku minum...potong betul la.. tengah layan baik ‘Hantu Kak Limah Balik Rumah’....
Anis kawan baik serumah dengan aku..Dah faham sangat aku kalau minah sorang ni sakit hati itu je la yang dia tahu...Kecian pintu tu jadi mangsa...
‘Ko apa hal Nis...’???..Aku bertanya soalan bodoh...Walau pun aku dah tau punca pintu tu di hempas...Tak lain mesti bergaduh la tu...
‘Tak guna punya jantan...Tipu aku lagi’...Marah betul Anis.. Merah padam muka..Terbayang pulak aku bila singa ngembangkan bulu...hahahahaha...Gelak dlm hati je...Kang tak pasal-pasal aku lak yang kena lambung...
‘Sejak bila ko bela jantan..?? Setau aku ko ada sorang je BF yang ko sayang gila tu’...Saja aku bagi ayat berapi ni...
‘A’ahhh...Dia la... Dia la BF merangkap jantan yg aku sayang dunia akhirat tu’...Tak terbuka mulut Anis bercakap menahan geram...
‘Dah sayang  tak elok la marah-marah’...Aku tambah ayat bagi Anis berapi lagi...
‘Mana aku tak marah...Cuba ko bayangkan semalam janji nak jumpa aku hari ni..Tup-tup call tadi tak dapat jumpa sebab....’...... Mati ayat la pulak Anis ni....Cepat la Anis aku tak sabar nak tambah ayat nak bagi ko berapi lagi...
‘Sebab apa???’...Aku pulak yang tak sabar...
‘Sebab’....Anis tak dapat menghabiskan ayat...Anis menangis....Uitt!!!...Alahaiii...apa kes lak ni...Macam berat je...Setahu aku Anis ni berhati kental...Mahal dengan air mata...Sah...Memang sah kes berat..Berat dia tanggung masalah berat jugak aku nak menanggung lepas ni..(Kaunter aduan)...Hemmmm....Aku biarkan Anis menangis melayan dunia dia sendiri....
Aku kembali melayan Kak Limah...Memang best cerita ni..Tak salah la kalau dah sampai ke negara luar....
‘Ko tau’...Tetiba Anis potong lagi...Adehhhh....Kang aku lak yg jadi singa ni...
‘Ko nak cerita apa Nis..?? Nak Citer biar bagi habis... Ce citer...ce citer’.... Aku copy skrip Kak Limah....
‘Ko taukan aku sayang gila kt BF aku ni..Apa segala aku dah bagi kat dia’...
‘Hahhh!!!!!...Apa yg ko bagi Anis..Jangan buat hal la’...Bulat mata aku pandang Anis...
‘Ko jangan la cepat sangat potong...Aku tak habis cakap lagi ni’...Aku lak yang potong dia...?? Bukan dia ke yang potong aku tadi...
‘Jiwa dan raga aku...Bukan body aku ok...Aku betul-betul sayang dia...Aku tak ada sesiapa  selain dia ko tau tak...Aku memang nak dia’...Menangis lagi...Kesian pulak budak Anis ni...
‘Itu aku tau...Tp apa alasan yg dia bagi tadi..??’...Tanya aku lagi..
‘Angin, ribut  tak ada tau-tau dia nak keluar dengan family...Cari barang hantaran sebab dia nak bertunang minggu depan...Logik ke tak logik tu..??’....Hahhhh!!!!!!!....sekali lg aku terkejut...
‘Dua tahun dah aku kenal dia...Kami bahgia..Tak ada cacat cela...Baru bulan lepas dia nak masuk meminang aku..Tengok apa jadi hari ni...?? Tak sangka aku dia ikut pilihan keluarga dia..’ Cerita Anis...
‘Sebelum ni tak kan dia tak pernah langsung cerita apa-apa pada ko’???...tanya ku lagi...
‘Ada...Tapi dia tetap pilih aku..Tak akan ikut pilihan keluarga’...kata anis..
‘Aku ni bukan apa la Nis..Cuma aku nak bagi tau ko yang keluarga itu adalah segala-galanya...Tanpa restu keluarga kita tak akan bahagia..Ko kena terima..Mungkin yang mendatang ada yang lebih baik untuk ko..’ Lagi kuat Anis meraung bila aku bagi ayat penyedap hati ni...
‘Aku boleh gila la macam ni...Aku sayang sangat kt dia ko tau’...Jawab Anis..
‘Itu aku tau...tapi cukup ke dengan sayang ko boleh bahgia...Ko je yang over sedangkan dia..tak berguna jugak Anis’...Tambahku lagi...
‘Aku nak mati...nak mati...matiiiiiiiiiii’...Jerit Anis.. Hati tengah sakit macam-macam lah ayat yang keluar...Lantak kau la Anis..Aku tahu kau tak akan sanggup mati bila kau dah sedar nanti... Aku biarkan Anis menangis semahu-mahunya...Melayan dunianya sendiri...

Inilah  sifat perempuan..Kesiankan..?? .Kalau sudah sayang memang susah hendak menerima keadaan bila ditinggalkan...Waktu  frust akal fikiran memang  tidak berfungsi..Sanggup nak mati konon... Untuk membuktikan  betapa cinta dan sayangnya..Bukan ke kerja stupid tu...Sedangkan lelaki  itu bahagia dan langsung tidak memikirkan diri kita lagi.. Inilah punca hingga sekarang aku tak ada BF...Sudah dua kali aku frust dan aku tak mahu frust untuk kali ke tiga...Aku lebih senang sendiri...Aku percaya  jodoh pertemuan telah ditentukan hanya belum waktunya untuk bertemu...InsyAllah...Untuk  Anis cerita kita sama saja..

Wassalam...

No comments:

Post a Comment