Saturday, May 12, 2012

Selamat Hari Ibu..


Salam...

Sempena hari ibu ni aku pun tak mahu melepaskan peluang untuk mengucapkan ‘Selamat Hari Ibu’ kepada wanita yang sudah bergelar ibu, mama, umi, mami, mak atau apa saja panggilan..Bagi yang belum bergelar ibu jangan ambil hati..Boleh ambil berkat moga dipercepatkan menjadi ibu..Insyallah..

Korang bangga tak dengan Ibu korang..? Jawapan aku tentu lah aku bangga dengan ibu aku...Kenapa..?? Kerana tiada ibu maka tiada lah aku sekarang ni..tentulah aku bangga...Ibu yang sanggup membesarkan aku dari besar telapak tangan hingga sebesar kereta Myvi sekarang ni...Dan sanggup memberi segala-galanya yang terbaik untuk aku..

‘Maafkan kaklong ibu..Kadang kala kaklong lupa pengorbanan ibu..Terlupa tanggungjawab kaklong sebagai anak terhadap ibu..maafkan kaklong ibu.. Maafkan kaklong’..

Aku mengaku berdosa pada ibu kerana aku manusia bukannya malaikat yang sempurna segala-galanya.. Korang lak sama macam aku ke..??. Jangan bohong la.. Dari 100 mungkin 10 je yang betul-betul bertanggungjawab dengan ibu masing-masing... Baik cepat minta ampun dan maaf sebelum terlambat..

Sekarang ibu aku sudah berusia 67 tahun... Masih kuat, bertenaga dan tiada berpenyakit.... Syukur alhamdulillah... Dan paling aku bangga pada ibu dalam usia begini ibu berani melakukan perkara yang aku sendiri tak akan sanggup nak lakukan..

Memang tak disangka dan diduga.. Terkejut jugak bila melihat gambar ibu..




Ibu melibatkan diri dalam 'RELA'.. Kalau disuruh aku, memang aku tak rela...hehehe...

Terima kasih Ibu.. Kegigihan dan semangat ibu adalah pendorong kaklong dan adik-adik meneruskan kehidupan..

'Selamat Hari Ibu'...
Lagu khas buat Ibu... 


video


3 comments: